Londra Eğitim Müşavirliği

Burs Ödemeleri

1416 sayılı kanun kapsamında bölgemizde öğrenim gören resmi-burslu statüdeki öğrencilerin bursları, Bakanlığımız Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hesaplanarak bir liste halinde Müşavirliğimize bildirilmekte, sonrasında toplam burs tutarı kadar meblağ Müşavirliğimizin banka hesabına aktarılmaktadır. Söz konusu para transferi işlemi çoğu zaman, burs listesinin Müşavirliğimize gönderilmesinden sonra beş ile on gün arasında sürebilmektedir.

Burs olarak dağıtılacak meblağ Müşavirliğimizin banka hesabına intikal ettiği gün ya da en geç bir sonraki iş günü, Bakanlıktan gönderilen listede isimleri yer alan öğrencilerin burslarının ödenmesi için, Müşavirliğimizce ilgili banka şubesine talimat verilmektedir.

Öğrencilere ödenen burs tutarı brüt 1.300.- GBP olup, bu tutardan hesaplama aşamasında binde 7,59 oranında damga vergisi kesilmekte, öğrencilerin banka hesaplarına transfer aşamasında ise banka şubesi tarafından komisyon kesintisi yapılmaktadır.

 

1416 sayılı kanun kapsamında İngiltere´de öğrenim gören öğrencilerin burs hesabı

Brüt burs tutarı

:

1,300.00 GBP (Kırtasiye Yardımı Dahil)

Damga vergisi kesintisi

(Brüt burs tutarı x binde 7,59)

:

      9,88 GBP

Net burs tutarı

:

1290,12 GBP

Banka komisyonu

:

-

Hesaba geçen

:

1290,12 GBP

 

Bölgemize gelerek öğrenime başlayan resmi-burslu öğrencilerin burslarının Bakanlığımızca hesaplanarak gönderilmesi; öğrencilerin öğrenime başlamalarını, istenen belgelerle birlikte Müşavirliğimize bildirmelerine bağlıdır. Bu bildirime ilişkin matbu form ve eklerine "Öğrenime Başlama" başlığı altından ulaşılabilir.

Bölgemizde öğrenime başlayan ve başlamalarını usulünce bildiren öğrenciler, üç ay içerisinde öğrenim planlarını Müşavirliğimiz vasıtasıyla Bakanlığımıza iletmekle yükümlüdürler. Üç ay içinde öğrenim planları Bakanlığa ulaşmayan öğrencilerin bursları kesilmektedir. Öğrenim planına ilgili başlıktan ulaşılabilir.

Burs ödeme sürecinde, öğrencilerimizin bildirdikleri banka hesap bilgilerinin doğruluğu büyük önem arz etmektedir. Banka hesabı açtıran öğrencilerimizin, öğrenime başlama formuyla banka hesap bilgilerini Müşavirliğimize bildirmesi gerekmektedir.

Öğrencilerin banka hesap bilgilerini, bursları doğrudan Bakanlıkça aktarılacağından ayrıca Bakanlık Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne; TPAO, BOTAŞ ve TCDD hesabına öğrenim gören öğrencilerin ise, ayrıca kurumlarına iletmeleri gerekmektedir.

Zaman içerisinde çeşitli nedenlerle öğrencilerimizin banka hesap bilgilerinde değişiklik olabilmektedir. Böyle bir durumda, gecikmeksizin örneği bu sayfada yer alan formun doldurularak imzalı bir şekilde Müşavirliğimize posta yoluyla gönderilmesi gerekmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı burslu öğrencilerinin belgeleri tek nüsha düzenlemeleri yeterlidir. Kurum öğrencilerinin ilgili değişikliği kurumlarına bildirmeleri gerekmektedir.

Burs ödeme talimatları her ayın 25'i ile 30'u arasında bankaya verildiğinden, bu tarihlerden önce Müşavirliğimize ulaşan değişiklik talepleri o ay için işleme alınabilmekte, aksi halde izleyen ayın burs ödeme döneminde işlem görmektedir.

İmzasız form veya imzasız dilekçe ile ya da elektronik posta yoluyla iletilen banka bilgisi değişiklikleri işleme alınamamaktadır.

Öğrencilerimizin banka bilgilerinde değişiklik olması halinde, bildirimde bulunulmuş olsa dahi, yeni hesaba para transferi gerçekleşinceye kadar, eski banka hesabının açık tutulması ve kontrol edilmesi önerilir. Bu, postada geçen zaman ve benzeri nedenlerle yeni hesap bilgilerinin işleme alınmasının gecikebileceği ihtimalinin bir sonucudur. 

First Floor, 5 15 Cromer Street, London, WC1H 8LS - (0044) 203 875 95 51

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.