17287
14:43
12.12.2024

Dikkat:

·    Şahsî başvurular hafta içi 09.30-12.30 saatleri arasında yapılmalıdır.

·    Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir !

·    Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Müşavirliğimizce tamamlandıktan aldığınız bilgilendirme e-postasından sonraki sürece müşavirliğimiz müdahale edememektedir. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Müşavirliğimize sorulmaması,  bunun yerine doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması önemle rica olunur! 

·    Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için ozel_londra@meb.gov.tr   e-mail adresi kullanılmaktadır.

 

1- Askerlik Tecili Öğrenci Bilgi Formu ve Dilekçe ("Askerlik İşlemlerine Ait Belgeler" sekmesinden temin edebilirsiniz. )

·      Öğrencilere yapılacak bilgilendirmeler e-posta aracılığıyla yapılacağından dilekçeye güncel bir e-posta adresinin yazıldığından emin olunmalıdır.

2-Nüfus cüzdanı fotokopisi ve Nüfus Kayıt Örneği;

·    Nüfus cüzdanının her iki tarafının bir sayfaya gelecek şekilde fotokopisi çekilmelidir.

·    Yeni düzenlenen kimlik kartlarında nüfusa kayıtlı olduğu il, ilçe, mahalle -köy gibi bilgileri ayrıntılı olarak yer almadığından e-devlet uygulamasından ayrıntılı nüfus bilgilerini içeren Nufüs Kayıt Örneği evrakını indirmeleri gerekmektedir. 

 3-Pasaport  fotokopisi;

·   Pasaportun vize bilgilerini içeren sayfası ile UK´ye giriş kaydını içeren sayfalarının fotokopileri,

·   Pasaportu olmayıp da UK makamları tarafından verilen bir kimlik belgesi olanlardan ise bunların fotokopileri,

4-Askerlik Durum Belgesi;

·   Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte) seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı öğrencilerden askerlik tecil belgesi istenmektedir.

·   Daha önceki yüksek lisans, doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,

·   Askerlik durum belgesi askerlik şubelerinden veya e-devlet uygulamasından temin edilebilmektedir. 

Not: Yoklama kaçağı durumundaki öğrenciler "Askerlik Durum Belgesi" temin edemeyeceklerinden bu belge yerine Askerlik Tecil İşlemlerine Ait Belgeler kısmında bulunan Yoklama Kaçağı Dilekçe evrakını yoklama kaçağına düştüğü tarihi yazarak doldurmalıdır.

5-En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait Mezuniyet Belgesi;

·    Yurt içinde en son mezun olunan okuldan alınan diploma veya e-devlet uygulamasından alınmış son mezuniyet durumunu ayrıntılı gösterir barkodlu belge veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği 

·     Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden mezun oldukları okulun bağlı bulunduğu eğitim müşavirlikleri/ataşelikleri veya Türkiye'deki İl Milli Eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği, 

Not: Askerlik tecil başvurusundan önce halihazırda bir lisans programına kayıtlı öğrenciler, şayet yoklama kaçağı durumunda değillerse denklik belgesi olmaksızın sundukları orta öğretim mezuniyet belgeleriyle işlem yapılabilmektedir.

6- Bir adet güncel öğrenim seviyesine ait öğrenci belgesi (Son üç ay içinde alınmış olmalıdır.) 

·    Başvuru sahibi, öğrenci belgesinin okulunun ilgili birimi tarafından Müşavirliğimizin ozel_londra@meb.gov.tr adresine göndermesi sağlaması gerekmektedir.

7-Bir adet vesikalık fotoğraf;

·    Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.

8-Tebliğ-tebellüğ belgesi (1 adet). ("Askerlik işlemlerine ait belgeler" bölümünde mevcuttur.)

·   Lisans seviyesinde özel öğrencilik statüsünün tanınması için başvuru yapacak olan bütün öğrenciler, tebliğ-tebellüğ belgesinin "kimlik bilgileri kısmını, 1. maddesi ve 'tebellüğ eden' kısmını (ad-soyad ve imza)" doldurmalıdırlar. Bkz. Askerlik İşlemlerine Ait Belgeler > Örnek Tebliğ -Tebellüğ Belgesi 

  

UYARILAR:


1-Öğrenimine devam etmeyen, öğrenim durumunu belgelendirmeyen ve üst üste iki yıl başarısız duruma düşen öğrencilerin Müşavirliğimiz bünyesindeki dosyaları kapatılır.


2-Öğrenciler, her öğretim yılı başında öğrenim durumlarını gösterir belgelerini Müşavirliğimize göndermek zorundadır.


3-Öğrencilerin Müşavirliğimizdeki dosyaları ve durumları ile ilgili duyurulardan haberdar olmaları için sık sık e-postalarını takip etmeleri tavsiye olunur (ozel_londra@meb.gov.tr adresinden gelen  e-postalar).


4-Öğrencilerin iletişim bilgileri değişiklikleri mutlaka Müşavirliğimize bildirilmelidir.


5-Öğrencilerin, öğrenimlerini tamamladıklarında Müşavirliğimizdeki dosyalarını kapattırmak için dilekçe yazmaları gerekmektedir.


6-Yurt dışında alınan yüksek öğretim diplomalarının denkliği YÖK tarafından yapılmaktadır (2547 sayılı kanun). Yurt dışında öğrenim yapacak veya yapmakta olanların özel öğrenciliklerinin tanımlanması, onların yurt dışında aldıkları diploma ve derecelerinin denkliklerinin ülkemizde mutlaka tanınacağı anlamına gelmez.

Yayın Tarihi: 12.12.2024