12385
16:29
02.11.2023

Dikkat:

·    Şahsî başvurular randevu ile kabul edilmektedir. Randevu için randevu sekmesindeki formu doldurunuz. (Randevu formunu yükledikten sonra randevunuz oluşmuş olacaktır, talebinize ilişkin bir SMS/e-posta bildirimi almayacağınızı bildiririz.)

·    Eksik evrakla yapılan başvurular kabul edilmemektedir!

 ·   Evrak eksiği bulunmayanların askerlik durumlarıyla ilgili yazışmaları Müşavirliğimizce tamamlandıktan aldığınız bilgilendirme e-postasından sonraki sürece müşavirliğimiz müdahale edememektedir. Bu nedenle, evrakın askerlik şubesine ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin Müşavirliğimize sorulmaması,  bunun yerine doğrudan askerlik şubesinden bilgi alınması önemle rica olunur!

·    Özel öğrencilik başvurusuyla ilgili yazışmalar için ozel_londra@meb.gov.tr e-mail adresi kullanılmaktadır.

1- Askerlik Tecili Öğrenci Bilgi Formu ve Dilekçe ("Askerlik İşlemlerine Ait Belgeler" sekmesinden temin edebilirsiniz. )

·      Öğrencilere yapılacak bilgilendirmeler e-posta aracılığıyla yapılacağından dilekçeye güncel bir e-posta adresinin yazıldığından emin olunmalıdır.

2- Nüfus cüzdanı fotokopisi ve Nüfus Kayıt Örneği;

·    Nüfus cüzdanının her iki tarafının bir sayfaya gelecek şekilde fotokopisi çekilmelidir.

·    Yeni düzenlenen kimlik kartlarında nüfusa kayıtlı olduğu il, ilçe, mahalle -köy gibi bilgileri ayrıntılı olarak yer almadığından e-devlet uygulamasından ayrıntılı nüfus bilgilerini içeren Nufüs Kayıt Örneği evrakını indirmeleri gerekmektedir. 

3- Pasaport  fotokopisi;

·   Pasaportun vize bilgilerini içeren sayfası ile UK´ye giriş kaydını içeren sayfalarının fotokopileri,

·   Pasaportu olmayıp da UK makamları tarafından verilen bir kimlik belgesi olanlardan ise bunların fotokopileri,

4- Askerlik Durum Belgesi;

·   Bir ön lisans (iki yıllık yüksek okul) veya lisans (dört yıllık fakülte) seviyesinde devam zorunluluğu olan bir öğrenim kurumunda kayıtlı öğrencilerden askerlik tecil belgesi istenmektedir.

·   Daha önceki yüksek lisans, doktora öğrenimine veya bir başka statüye bağlı olarak verilmiş sevk tehiri varsa, bu tehirin iptal edildiğine dair belge,

·   Askerlik durum belgesi askerlik şubelerinden veya e-devlet uygulamasından temin edilebilmektedir.

Not:

a) Eğitime başlamadan önce bakaya düşen öğrenciler, Bakaya İfade Tutanağını da belgelerin arasına eklemekle yükümlüdür. Aksi takdirde tecil işlemi yapılamamaktadır. Bakaya ifade tutanağı "Askerlik İşlemlerine Ait Belgeler" bölümünde mevcuttur.

b) Halihazırda askerlik durumu tecilli olanlar tecil bitimine iki ay kala evraklarıyla birlikte Müşavirliğimize başvuracaklardır.

 5- En son mezun olunan öğrenim seviyesine ait Mezuniyet Belgesi;

·   Yurt içinde en son mezun olunan okuldan alınan diploma veya e-devlet uygulamasından alınmış son mezuniyet durumunu ayrıntılı gösterir barkodlu belge veya mezuniyet belgesinin noter onaylı örneği

·   Yurt dışındaki orta öğretim kurumlarını bitirenlerden mezun oldukları okulun bağlı bulunduğu eğitim müşavirlikleri/ataşelikleri veya Türkiye'deki İl Milli Eğitim müdürlüklerinden alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,

·   Yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan mezun olanlar için Yükseköğretim Kurulu(YÖK) Başkanlığından alınacak denklik belgesinin noter onaylı örneği,

6- Bir adet ıslak imzalı/mühürlü/kaşeli/barkodlu ya da okul onaylı güncel Öğrenci Belgesi (Son üç ay içinde alınmış olmalıdır.)

·    Eğer okuldan ıslak imzalı/mühürlü/kaşeli/barkodlu ya da okul onaylı öğrenci belgesini temin edilemiyorsa kayıtlı olunan okul öğrenci birimi öğrenci belgesini öğrenciyi de bilgi(CC) geçerek ozel_londra@meb.gov.tr adresine göndermelidir.

7- Bir adet vesikalık fotoğraf;

·    Fotoğrafların arkasına ad ve soyad yazılmış olmalıdır.

 

UYARILAR:

1- Öğrenimine devam etmeyen, öğrenim durumunu belgelendirmeyen ve üst üste iki yıl başarısız duruma düşen öğrencilerin Müşavirliğimiz bünyesindeki dosyaları kapatılır.

2- Öğrenciler, her öğretim yılı başında öğrenim durumlarını gösterir belgelerini Müşavirliğimize göndermek zorundadır.

3- Öğrencilerin Müşavirliğimizdeki dosyaları ve durumları ile ilgili duyurulardan haberdar olmaları için sık sık e-postalarını takip etmeleri tavsiye olunur.

4- Öğrencilerin iletişim bilgileri değişiklikleri mutlaka Müşavirliğimize bildirilmelidir.

5- Öğrencilerin, öğrenimlerini tamamladıklarında Müşavirliğimizdeki dosyalarını kapattırmak için dilekçe yazmaları gerekmektedir.

6- Yurt dışında alınan yüksek öğretim diplomalarının denkliği YÖK tarafından yapılmaktadır (2547 sayılı kanun). Yurt dışında öğrenim yapacak veya yapmakta olanların özel öğrenciliklerinin tanımlanması, onların yurt dışında aldıkları diploma ve derecelerinin denkliklerinin ülkemizde mutlaka tanınacağı anlamına gelmez.

7-  Halihazırda askerlik durumu tecilli olanlar tecil bitimine iki ay kala evraklarıyla birlikte Müşavirliğimize başvuracaklardır. 

 

 MÜŞAVİRLİĞİMİZDE DOSYASI BULUNAN ÖĞRENCİLERİN TECİL UZATMASI İÇİN GEREKLİ BELGELER

1- Öğrenci Bilgi Formu ve Dilekçesi 

2- 1 adet okul kayıt yazısı/öğrenci belgesi (son 3 ayda alınmış olmalıdır)

Yayın Tarihi: 02.11.2023